~

~

maanantai 20. huhtikuuta 2015

Ah-niin-ihana-viikonloppu ja äh-niin-ärsyttävä-maanantai

Lauantaina oli aivan ihana päivä! Reilut 25celciusta lämmintä ja auringon paiste! Aamulla lähdettiin Veronikan kanssa South Orangesta taas kerran junalla kohti New York Cityä ja sinne päästyämme käytiin pikapikaa kirjastossa hakemassa Veronikalle kirjastokortti ja sieltä käveltiin sitten kaupan kautta Central Parkkiin. Kun saavuttiin sinne, niin väkeä ei ollut ihan kamalasti vielä mutta kolmen aikaan kun lähdettiin kävelemään sieltä pois, koko paikka oli ihan piukassa! Istuttiin siellä Central Parkissa siis muutama tunti ottamassa aurinkoa ja juttelemassa, mutta lämpötila ja olo alkoi käymään vähän epämukavaksi sen kaiken auringonoton jälkeen niin päätettiin lähteä vähän kävelemään. Ei kauaa ehditty kävelemään kun hostäidiltä tuli viesti, että pystyisinkö tulemaan neljän junalla kotiin, kun mulla oli siis tarkotus tehdä illalla töitä. Vähän ärsytti kyllä, että tunnin varotusajalla piti lähteä kotiin, mutta ei sille voinut sitten mitään. Lyhyen varoitusajan kyllä korvasi hyvin se, että kun tulin kotiin, niin hostisä grillasi hampurilaispihvejä ja kokosin itselleni ihanan hampurilaisen avokadoineen ja juustoineen, nam! Syötiin purilaiset poikien kanssa pihalla, jonka jälkeen hostvanhemmat lähti ulos syömään ja me jäätiin ulos pelaamaan jalkapalloa ja jossain vaiheessa siirryttiin sisälle katsomaan leffaa. Hostvanhemmat tulikin kuitenkin aika aikaisin kotiin niin olin off jo taas ennen yhdeksää ja lähdin Veronikan luo hengaamaan vielä hetkeksi, kun hänen hostperheensä on lomalla spring breakin ajan. 

Sunnuntai aamulla nappasin mustikkabagelin maapähkinävoilla mukaan ja lähdin taas kohti juna-asemaa ja Cityä. Sinne päästyäni kävin nappaamassa chai tean mukaan ja eksyin Gapiin shoppailemaan (näin alennusmainoksen ikkunassa). Mukaan tarttui t-paita ja mekko. Kävelin sieltä Central Parkiin, joka on ollut mun viimeviikkojen teema ilmeisesti, ja sinne päästyäni kiertelin siellä vaan katselemassa ja ihailemassa kevätkukkia ja kukkivia kirsikkapuita. Näin kaksi morsiusparia ottamassa hääkuviaan kirsikkapuiden lomassa ja tirautin pari kyyneltä, ihan vaan siksi että näytti niin kauniilta valkoinen mekko ja kukkivat vaaleanpunaiset puut. Kävin vielä Alice in Wonderland patsaan luona, kun siitä olen kuullut enkä ennen ole nähnyt. 
Mulla oli suunnitelmissa nähdä suomalaista Annia neljän jälkeen kun hänen kurssinsa loppui niihin aikoihin ja löysinkin hänet ja hänen kaverinsa pienen haeskelun, kävelyn ja muutaman puhelun jälkeen. Istuttiin vielä jonkin aikaa kaikki yhdessä juttelemassa ja manaamassa au pairin arkea, kunnes suunnattiin kohti Penn Stationia ja kotia. Veronika kävi hakemassa mut juna-asemalta koska mun hostperhe ei ollu kotona, enkä halunnut enää kävellä pimeässä kotiin varsinkin kun viimeviikolla tuolta läheiseltä luonnonsuojelualueelta löytyi ruumis... 












Tänään oli taas valitettavasti maanantai ja harvinaisen ärsyttävä ja ahdistava maanantai olikin. Pojilla on siis spring break ja mun työtunnit on vähän miten sattuu enkä oikeen tiedä koska oon off ja koska töissä. Kaiken kukkuraksi tänään sato vettä kaatamalla koko päivän niin ei päästy edes ulos. Pojat pelas siis melkeen koko päivän iPadeilla, katsoi telkkaria tai oli tietokoneella. Ei heillä hirveesti aikaa kotona kyllä ollutkaan (kävivät leffassa ja syömässä isän kanssa jne) mutta joka tapauksessa. Mä pesin pyykkiä ja lähinnä hengailin ja vapaa-aikana läheteltiin Vilman kanssa ääniviestejä ja kitistiin vuorotellen tästä au pairin työstä ja siitä miten täällä on niin hermoja raastavaa välillä olla, kun asuu toisten ihmisten kotona ja täytyy mennä heidän sääntöjensä ja tapojensa mukaan ja lastenhoidon stressaavuus ahdistaa ja niin edelleen. Mulla on siis kaikki hyvin täällä hostperheessä ja muuta, eikä tämä oo mitenkään perhekohtaista vaan se on vaan ihan tämä työ yleisesti! En tiiä miten oli tällänen ärsytyspäivä taas tänään, voi olla unenpuutteesta kiinni, nukuin huonosti ja aamulla oli niin valosaa että heräsin ennen aikoja niin olin koko päivän väsynyt. Noh, huomenna uusi yritys! 

Hyvää yötä USA, huomenta Suomi! 🇺🇸🇫🇮

perjantai 17. huhtikuuta 2015

Philadelphia

Mulla oli koko viimeviikonloppu vapaata ja perjantai iltana pohdin et en jaksaisi koko viikonloppua taas pyöriä täällä samoissa maisemissa ja olisi kiva käyttää näitä vapaaviikonloppuja siihen, että voisi vaikka käydä jossain vähän kauempana. No sain siinä sitten idean, että voisin lähteä käymään Philadelphiassa ja kysäisin meidän suomalaisten au pairien facebook ryhmässä, että haluisko joku tulla mun seuraksi ja ihana Anni ilmottautui heti vapaaehtoiseksi seuranpitäjäksi/oppaaksi ja meillä oli ihan sika kiva päivä! 
Aamulla lähdin kasin junalla NYCiin ja sieltä bussilla Phillyyn. 
Tavattiin Annin kanssa Phillyssä ja lähettiin siitä sitten kiertämään kaupunkia. Käytiin City Hallilla, Love Signilla, käytiin niillä portailla mitä Sylvesteri juoksee Rocky-leffassa, nähtiin myös Rocky-patsas, otettiin kuvia kirsikkapuiden kanssa, käytiin syömässä Philly Cheesesteakit (ei mikään päätähuimaava elämys), nähtiin Liberty Bell ja sitten vaan käveltiin ympäriinsä kuuteen asti, kunnes mun piti lähtee bussilla takasin NYCiä kohti. 
Kuten osa varmaan jo facebookista lukikin, niin se bussimatka takaisin päin oli ihan katastrofi. Ajettiin varmaan puolisen tuntia kunnes meidän bussi alkoi savuamaan ja meiät kaikki käskettiin ulos bussista. Seisottiin siellä highway-rampilla sitten parisen tuntia odottamassa, että uusi bussi saapu ottamaan meidät kyytiin. No siinä sitten ajettiin toiset puolisen tuntia kunnes, kuskin työvuoro loppui ja hänen piti vaihtaa toiseen kuskiin yhdellä bensa-asemalla. Tietenkään se uusi kuski ei ollut siellä ajoissa, joten odotettiin sitä taas puoli tuntia. Lopulta päästiin NYCiin takasin, kello 10.30pm (meidän piti olla perillä NYCissä kello 8.30pm). Manhattan on kyllä ihanan näkönen pimeällä, kaikkine valoineen, että vaikka nyt vähän myöhässä olikin niin ei ainakaan maisemat ollu huonot.  Sieltä mun piti sitten vielä ottaa juna South Orangeen joka lähti 11.11pm ja juna-asemalta ajoin autolla vielä kotiin, joten olin kotona 12.00am. 
Tota takastulomatkaa lukuunottamatta toi Philadelphian reissu oli ihan mahtava ja keli oli tosi hyvä, aurinkoinen ja lämmin. Aion tosiaankin mennä uudestaan vielä käymään siellä ja suosittelen lämpimästi kaikille käymään! Tosi kaunis kaupunki täynnä taidetta ja ei niin täynnä ihmisiä mitä New York. 

City hall



Phillyssä oli sellanen katu jossa oli kaikki maailman liput, Suomikin :D

Rocky


Cherry blossom

Tommonen puutarhajyrsin...

Cheesesteak ja rootbeer

Liberty bell


Sunnuntaina mentiin Francescan ja Veronikan kanssa Cityyn ja ilma oli taas ihan kymppi, reilu 20 C lämmintä ja aurinkoista. Skypetin kotiin Times Squarelta ja sen jälkeen käveltiin Central Parkkiin missä oltiin melkeen koko päivä istuskelmassa, minkä johdosta sain selkään ensimmäiset rusketusrajatkin....
Central Park


Ton viikonlopun jälkeen oli kiva alottaa työt ja maanantai olikin helppo päivä, koska pojilla oli kaikennäkösiä aktiviteetteja koulun jälkeen, joten tein vaan ruokaa ja katoin et iltatoimet sujuu. 
Koko muukin viikko on menny lähinnä kuskaillessa harrastuksiin ja muualle. Ollaan pelattu ulkona kaiken näköstä kun on kerennyt, mutta hirveesti ei sellasta aikaa oo ollu. Kävin kattomassa J:n baseball peliä ja eilen molempien poikien tennistreenejä ja täytyy sanoo et noi on ton ikäsiks kyllä aika taitavia! Tässä perheessä tiivistyy kyllä amerikkalaisten urheiluhulluus! :D Eilen illalla olin myöhään töissä ja taas se poikien nukkumaanmeno venyi puolella tunnilla, ehkä tä tästä vielä onnistuu joku kerta. :D 

Good morning Jersey!

Nyt on taas perjantai ja aion nauttia viikonlopusta täysillä, koska ensviikolla on poikien spring break eli ne on koko viikon kotosalla. Nyt töihin! 




keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

Spring is here!

 Nyt on vähän reilu kuukausi takana New Jerseyssä ja hyvin menee! Kaikille au paireille vinkki: jos oma hostperhe ei tunnu oikealta, puhukaa siitä hostperheelle mahdollisimman pian ja koittakaa ratkasta ongelmat heti. Mutta jos se ei näytä auttavan, menkää ihan suosiolla rematchiin. Jossain on teille just se oikea perhe ja tä vuosi on tarkotettu olemaan hieno ja ikimuistonen kokemus, joten jos ootte onnettomia niin etsikää itsellenne sopivampi perhe! Itse oon tosi onnellinen mun päätöksestä mennä rematchiin, koska nyt mulla on ihana hostperhe, jossa tunnen oloni mukavaksi. Tietenkään minkään perhe ei oo täydellinen ja työtähän tämä on, että ei nyt joka sekuntti voikkaan riemusta kiljua, mutta nyt teen töitä mielelläni!

Nämä kolme viime viikkoa on menny melko samalla kaavalla: viikot töitä ja viikonloput vapaalla ja ainakin toisena (ellei molempinakin) vapaapäivänä Cityssä. Ei siis valittamista. :) 
Liityin yhelle kuntosalille tässä pariviikkoa sitten ja oon siellä käynyt aina aamupäivisin seln jälkeen kun oon saanu työt tehtyä aamulla. Sali on siis Can Do Fitness ja suosittelen kyllä kaikille jos vaan sattuu kyseinen sali olemaan lähellä. Siellä on paljon erilaisii ryhmäliikuntatunteja ja paljon tilaa, painoja ja laitteita. Urheilun vastapainoks oon kattonu Netflixistä How I met your motheria. :D 


Oon nähny myös paria muuta au pairia sillon tällön, tsekkiläistä Veronikaa, italialaista Francescaa ja nyt tutustusin myös kahteen uuteen tyttöön tästä läheltä, saksalaiseen Cansuun ja meksikolaiseen Adrianaan. Kaikki tytöt on tosi mukavia! Viikonloppusin ollaan nähty Vilman kanssa cityssä ja tehty kaiken näköstä. Viimeviikonloppuna käytiin Brooklynissä brunssilla sellasessa ravintolassa kun Rose Water. Syötiin sellaset french toastit mitkä oli ihan tooosi hyvät! Toi Brooklyn on kyllä tosi nättiä aluetta, että jos cityyn joskus tuutte niin käykää ihmeessä! Lauantaina tapasin tosiaan Adrianan ja mentiin lounaalle/brunssille tohon South Orangen kuuluisaan vohvelipaikkaan. Otin sellasen vohvelin minkä päällä oli hedelmii ja marjoja, jugurttia, mysliä ja hunajaa. Omnom! Sen jälkeen otettiin selvää missä täällä on kirjasto ja vietettiin siellä hetki, jonka jälkeen Cansu liitty meiän seuraan kahville. Illalla kävin yksin shoppailemassa kevättakkia, mutta tuloksetta.
 Pari viikonloppua takaperin kävin cityssä suomalaisen Annin kanssa ja käytiin Madame Tussaudin vahamuseossa ja tykkäsin kovin siitä (paitsi että ei nähty Johnny Deppiä 😩)! Anni myös esitteli mut uudelle pikaruokaketjulle nimeltä ShakeShack. Otettiin hampurilaiset, juustoranskalaiset ja mä otin peanutbutter milkshaken vielä siihen päälle ja huhhuj, oli kyllä hyvää mut tosi täyttävää. 😂 Tona viikonloppuna kävin cityssä kumpanakin päivänä ja sillon lauantaina meillä oli suunnitelmissa Vilman ja Anitan kanssa, että mennään National Museum of American Indian, mutta eksyttiin siinä matkalla yhteen sellaseen tavarataloon ja siellä meniki sitte nii paljon aikaa, että kun päästiin sinne museoon niin se oli enää puoli tuntia auki, että ei siinä kauheasti kerennyt näkemään. Siinä ihan museon vieressä on Wall Street Bull ja käytiin ottamassa sen kanssa kans pari kuvaa. :) 


ET ja EB



Wall street Bull





Brunssi Brooklynissä




Ainiin! Nyt on meneillään sellanen juutalainen juhla kun passover ja se kestää kahdeksan päivää ja sitä vietetään sen muistoksi kun Mooses vapautti Israelin kansan (eli juutalaiset) Faraon hallinnosta ja orjuudesta. Näiden kahdeksan päivän aikana viljatuotteita ei syödä, paitsi sellaista erityistä kohottamatonta näkkärin tapasta Matzah-leipää. Passoverin ensimmäinen päivä oli viime perjantaina, jolloin tänne meidän luokse tuli yksi tuttavaperhe dinnerille. 

Poikien kanssa ollaan pelattu paljon korista pihalla, potkulautailtu, leikitty  leikitty koulun leikkipaikalla jne. Nyt on muutamana päivänä ollut ihanat kevätilma, auringonpaistetta ja 15 plusastetta, niin käveltiin poikien kanssa kotiin koulusta. Heillä on myös alkaneet ulkoharjotukset jalkapallossa ja baseballissa ja he on viettäny aikaa myös kavereitten kanssa. :) 


Multa puuttuu vielä kaksi opintopistettä, joten ilmottauduin sellaselle kurssille, joka on cityssä kolmena sunnuntaina ja sitten toukokuun lopussa mennään käymään Niagara Fallseilla!!! Odotan innolla! Oon tehny myös vähän suunnitelmia mun lomaviikolle, jonka pidän varmaan heinä- tai elokuun alussa, mutta siitä sit myöhemmin lisää! ;) 


keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Missing

Mulla oli eilen ensimmäinen ilta yksin kotona poikien kanssa! Asia tuli mulle itseasias vähän yllätyksenä, koska luulin, että Julia on mun kanssa täällä, mut hän oliki menossa illalla Cityyn teatteriin. Ajattelin, et pojat ei varmaan oo nukkumassa lähelläkään kello 20.30 niinku käsky hostäidiltä kävi, mut loppujen lopuks selvisin aika hyvin! Molemmat nukahti siinä pikkusen ysin jälkeen. 
Julia lähtee kotiin lauantaina, joten oikestaan ihan hyvä et sain vähän harjotusta yksinoloon tälleen etukäteen. 

Tänään oli melko tylsä päivä sinänsä, koska pojat oli koulussa melkeen neljään asti ja sit heitin heiät sieltä suoraan hebrew schooliin ja mun hostisä haki ne sieltä ja ne oli kotona seittemän aikaan. Ne oli käyny hakemas mun hostäidin juna-asemalta samaa samalla matkalla, joten olin periaatteessa off sitten. Pelattiin ja luettiin kyllä vähän yhdessä, mutta siitä huolimatta tein jotain kolme tuntia töitä tänään. Ja mitä tein tolla kaikella vapaa-ajalla, no en kauheesti mitään. Kävin zumbassa, otin päikkärit ja hengailin vaan kotona. Sen kaiken yksinhengailun tuloksena (mun kylmässä huoneessa, jossa ilman lisälämmitintä on alle 18 celsius astetta lämmintä) iski pieni koti-ikävä ja oisin vaan halunnu käpertyy lämpimälle sohvalle oman perheen keskelle... ❤️ pitänee keksiä lisää puuhaa päivisin. 

(Nyt seuraa takauma)

Viikonloppuna vietettiin ton toisen pojan synttäreitä perjantaista lauantaihin. Oli lastenkutsuja ja sukulaissynttäreitä. Sunnuntaina paettiin iltapäivällä cityyn ja Vilma tuli moikkaamaan ennen ku meni kattomaan jääkiekkoo! Käveltiin vaan ympäriinsä, höpötettiin ja käytiin Panera breadissä syömässä. Kun Vilma lähti hurraamaan suomipoikia niin mä, Julia ja Coren(Karen, Coreen, en tiiä miten hänen nimi kirjotetaan, mutta Julian kaveri kuitenkin XD) suunnattiin 9/11 Memorial museoon. Se oli kyllä aika pysäyttävä paikka, kaikkine videoineen ja tavaroineen ja äänitteineen jne. Ihan tippa tuli linssiin pariin otteeseen. Meillä oli vaan ehkä vähän liian vähän aikaa, en ehtiny tutkimaan kaikkea niin tarkasti kuin olisin halunnu, mutta ei voi mitään, täytyy mennä varmaan toiseen kertaan! Se museo on siis rakennettu ihan sille paikalle missä ne WTC:n tornit aikoinaan oli. 



Noi pienet sinisen sävyset neliöt on kaikki vesivärimaalauksia. Taiteilija yritti muistaa ja maalata sen värisen taivaan kuin se oli 9/11/01 aamuna. 

Tollasia valtavia metallinpalasia siitä kohasta mihin se lentokone iskeyty.

Noi on siis ne palaset

"Missing" ilmotuksia niistä ihmisistä, jotka oli kadonneina niitten iskujen jälkeen.


uusi WTC torni




perjantai 13. maaliskuuta 2015

200

^ noin monta päivää Amerikassa tuli täyteen! 

Oon ollu täällä uudessa perheessä nyt kaks viikkoa ja voin sanoa, että olen kyllä tosi tyytyväinen mun päätökseen vaihtaa perhettä. En väitä, että tämä perhe on täydellinen ja mitään vikaa ei ole, koska ykskään perhe ei oo täydellinen, mut sen voin sanoa, että mulle tä perhe on miljoonasti sopivampi kuin se eka yritys. 

Tällä viikolla ilma on on lämmenny jonkun verran ja jonain päivänä päästiin jo viiteentoista plusasteeseen! Lumet on sulanu vauhdilla, ei kaikki tietenkään, mutta maata näkyvissä niinsanotusti.
Ollaan jopa päästy poikien kanssa pelailee vähän koripalloo tossa pihalla! 

Oon nyt alkanu päästä vähän kiinni näihin rutiineihin ja uusiin kuvioihin. Mun työhön kuuluu siis aamulla alotus kello 6.50 ja suuntaan suoraan keittiöön laittamaan pojille aamupalat valmiiksi sillä aikaa kun mun hostäiti herättelee pojat ja vahtii, että ne saa vaatteet päälle. Viimestelen myös lounasboxit ja laitan reput ja ulkovaatteet valmiiksi, ja kun pojat tulee syömään ni hoputtelen aina välillä niitä jatkamaan ku heillä on vähän tapana keskittyy kaikkeen muuhun kun siihen syömiseen. :D Aamupalan jälkeen hammaspesu ja ovesta pihalle. Hostisä on heittänyt pojat nyt aamusin kouluun ni sitä mun ei oo tarvinnu nyt tehä. Kun pojat on lähteny, petaan heidän sängyt ja siivoon keittiön aamupalan jäljiltä. Sitten alkaakin mun vapaa-aika. Pari kertaa viikossa pesen poikien pyykit. 
Iltapäivällä haen heiät koulusta. Tolta nuoremmalta tarttee joka kerta tarkistaa, että sillä on kaikki mukana ku se melkee joka kerta unohtaa jotain. Millon vesipullon, millon takin, millon mitäkin. Siitä sitten autolla kotiin. Sitten läksyt ja välipalaa ja sitte hengaillaan ja puuhaillaan sisällä tai ulkona. Tän viikon teema on ehdottomasti ollu pokemon- ja baseball kortit ja niitten asettelu ja järjestely kansioihin. Ollaan tehty sitä kaikki yhessä vaik kuin monta tuntia yhteensä! Ollaan pelattu kans wiitä ja sellast pallopeliä ja jotain lautapelejä. Pojilla on myös harrastuksia tms. Pari kolme kertaa viikossa ja sitte niitten kavereita on käyny täällä tai ne on käyny kavereilla leikkimässä. Nä tykkää kans olla tietokoneella, iPadeilla, kattoo telkkaria jne. tottakai. :) 
Joskus kuuden aikaan teen niille dinnerin, tyypillisii amerikkalaislasten ruokia, pastaa, mac and cheese, chicken fingers, lihapullia, quesadillas jne, melko helppoja juttuja. Sitte pojat haluu jälkkäriä, sitte suihku/kylpy, lukemista ja vanhemmat pistää ne petiin. Oon off yleensä 20-20.30. :) 

En oo vapaa-ajalla tehny kauheesti mitään, paria au pairia nähny, käyty tän näitten vierailevan entisen au pairin kaa syömässä ja käveltiin kans postiin. Käytiin starbucksissa parikertaa ja sit käytiin tuol yhel semmosel paikal missä on sellanen 9/11 Memorial muistomerkki ja sielt näkee manhattanille. Täl pädillä ei mitään huippukuvia saanu mut parhaani yritin. Sinne oli kirjotettu kaikien niiden nimet ja iät, ketkä kuoli sillon ja oli niin surullista ku siellä oli ihan pikkulapsiakin joukossa... Oon kans skypetelly kavereille ja kävin itseasias tukkalääkärilläkin!  :) 



En ymmärrä miks nä tuli tähän järjestykseen nä kuvat, mut. 
Toi lapsipatsas "Gabriella" on omistettu kaikille niille lapsille, jotka menetti vanhempansa 9/11. 

Mutta nyt viikonlopun viettoon (eli nukkumaan XD) ! 

lauantai 7. maaliskuuta 2015

Suunnan muutos

Tässä oli viimekuussa aikalailla kaikenlaista ja ajattelin voisin nyt teille kaikille vähän asioita avata. 

Kuten kaikki tiedätte, lähdin viettämään au pair -vuotta Houstoniin, Texasiin. Asiat kuitenkin ei ihan mennyt niinkuin oli suunniteltu ja päätin helmikuun alussa, että haluan vaihtaa toiseen hostperheeseen. Juteltiin mun hostperheen ja LCC:n (local childcare consultant) kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että se olisi varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Siitä sitten alko aika juoksemaan. Mulla oli kaks viikkoa aikaa löytää uusi hostperhe, muuten olisi ollut edessä paluulipun osto Suomeen. Luin hakemuksia, kirjotin hakemuksia, juttelin erilaisten hostperheiden kanssa puhelimessa ja sähköposteilla ja lopulta mulle löyty perhe South Orangesta, New Jerseystä. Sovittiin, että pidän mun tulevan lomaviikon ensin ja sen jälkeen muutan tähän uuteen perheeseen. 

Mulla oli viikko, rematchin jälkeen ja ennen lomaviikkoa, ylimäärästä aikaa ja koska mun vanha hostperhe ei halunnut että asun heillä sen aikaa, muutin yhen au pair kaverini luokse asumaan muutaman kilometrin päähän. Kiitos hänelle ja hänen ihanalle hostperheelle ❤️ Meillä oli tosi mukava viikko yhdessä, olisin voinu jäädä heille asumaan vaiks koko loppuvuodeksi mut valitettavasti se ei ollu vaihtoehto. 

Tuon viikon jälkeen oli siis mun lomaviikko, jonka vietin Joonaksen kanssa Houstonissa. Suunnitelmat meni vähän pieleen, koska mulla ei tosiaan ollut autoa käytössä. Alkuperänen suunnitelma oli, että lainaan mun hostperheen autoa sen viikon, mutta koska en ollut osa heidän perhettä enää, en viittiny edes ajatella kysyväni saisinko silti vielä lainata heidän autoa. Mutta kiitos Laralle ja Lauralle, jotka urhoollisina kuskas meitä ympäriinsä! Tehtiin kaiken näköstä, käytiin Yhdysvaltain suurimmassa kirkossa, Lakewood Church, jossa on 16 800 istumapaikkaa ja se on rakennettu entiselle koripallostadionille. Meno oli siellä aika erilaista mitä Suomessa, muistutti enemmän festareita kuin jumalanpalvelusta. Basso raikas ja valonheittimet myöskin. Käytiin shoppailemassa theGalleriassa, käytiin downtownissa Chase Towerissa kattelemassa näköaloja, syötiin mm. Hard Rock Cafessa, Cheesecake Factoryssa, Chinese Buffetissa jne. Sunnuntaina katsottiin kaikki yhessä Lauran luona Oscar Gaala. Käytiin keilaamassa ja AMPUMASSA (oli siiistiiiii)! Ps. Mulla oli synttärit. Viikon jälkee piti sit kuitenki sanoo heihei seuraavaks puoleks vuodeks.. :/ 


Heti kahden päivän päästä kaverit heitti mut seitsemältä aamulla George Bushin lentokentälle ja sieltä lähti matka kohti New Jerseytä. Tä oli siis ensimmäinen kerta ku lensin yksin, mut hyvin meni kaikki. Ensimmäisen lennon nukuin koko matkan. Jouduin vaihtamaan Charlottessa, North Carolinassa ja vaikka kone lähtikin sieltä ajoissa niin, saavuin tunnin myöhässä Newarkin lentokentälle, koska keli oli "niin paha" täällä Jerseyn päässä. Lunta tuprutti siis. Mua oli lentokentällä vastassa toinen mun uusista hostlapsista ja mun uus hostisä. Otettiin kamat kantoon ja ajettiin paikkaan, jossa mun olis nyt tarkotus sitten asua seuraavat puoli vuotta. Paikka on siis pieni kaupunki South Orange. Paljon korkeusvaihteluita, vanhoja rakennuksia ja paljon lunta. Söpö paikka! Hostperhe vaikuttaa tähän mennessä mukavalta ja toivon että tästä tulee sellanen kokemus, minkälainen olisin sen jo halunnu olevan mun au pair vuoden alusta lähtien. 

Oon nyt tän ekan viikon aikana opetellut talon tavoille ja koittanut saada rutiineista kiinni. Oon ajanu hieman ja leikkiny, pelannu, laskenu pulkkamäkeä ja niin päin pois. Mun suurena apuna on ollut tän perheen yks aikasemmista au paireista, joka on ollut täällä moikkaamassa/auttamassa tätä perhettä ja mua. Hyvin on menny ja toivottavasti tulee menemäänkin! Yhden päivän pojat kerkes olemaan jo kotonakin, sen johdosta että yöllä sato niin "paljon" lunta. Ja oli -17 C astetta pakkasta.

Tapasin edellispäivänä yhtä puolalaista au pairia ja eilen yhtä suomalaista. Tä suomalainen asuu tässä ihan kävelymatkan päässä ja oli ihan sika kivaa käydä heillä pälpättämässä ja ihan vielä oikeen suomeks! 

Tänään lähettiin tän veteraaniaupairin kanssa junalla NYCiin vapaapäivän kunniaks. Käveltiin ympäriinsä, käytiin M&M's jättikaupassa (keräsin pussiin kaikkia jänniä makuja mm. candycorn ja peanutbutter). Käytiin sellasella laivakierroksella Vapaudenpatsaan edestä ja syötiin Vapianossa. Oli ihana ilma, vähän viileetä, mutta ihana auringonpaiste! 

Tämmöstä mun elämään! Hyvää yötä nukahdan ihan just... ❤️